-آيات برائت از مشركين در چه سالي در چه روزي توسط چه كسي قرائت شد؟
(0)
-لطفاً راجع به آيه قرآن كه مي فرمايد كل من عليها فان و يبقي وجه ربك ذلجلال و الا كرم و گفته شاعر كه مي گويد در هر دو جهان فقط خداي ماند و بس و باقي همگي كل من عليها فانذ توضيح فرمايد ؟(0)
-2-چرا ما مسلمانان در نماز در آيه ي اهدناالصراط المستقيم به صورت جمعي دعا ميكنيم و از ضمير جمع استفاده مي نمائيم ؟(0)
-1- در آيه مباركه { انا انزلناه في ليله القدر } ضمير «ه » در انزلناه به كجا بر مي گردد و استناد آيه به انزال قرآن در كجاي آن مي باشد ؟(0)
-- چرا در قرآن « فيه هدي للمتقين » آمده پس غير متقين چگونه به هدايت برسند ؟(0)
-آيا در مورد عمر و ابوبكر آيه اي در قرآن وجود دارد؟(0)
-فصيح ترين آيه قرآن كدام است؟
(0)
-مقصود از اين آيه كه: «محمّد پدر هيچ يك از مردان شما نيست» چيست؟
(0)
-آيات مختلفي كه بيانگر خلقت انسان است و مثلاً در برخي از آنها خلقت انسان از خاك و در برخي از آب دانسته شده است، چگونه توجيه مي شود؟
(0)
-آيا اين كه در قرآن آمده است: «لن يصيبنا اِلاّ ما كتب الله لنا;(1) هيچ حادثه اي براي ما رخ نمي دهد مگر آنچه خداوند برايمان مقدّر كرده است.» با اختيار انسان سازگار است؟
(0)
-آيات برائت از مشركين در چه سالي در چه روزي توسط چه كسي قرائت شد؟
(0)
-لطفاً راجع به آيه قرآن كه مي فرمايد كل من عليها فان و يبقي وجه ربك ذلجلال و الا كرم و گفته شاعر كه مي گويد در هر دو جهان فقط خداي ماند و بس و باقي همگي كل من عليها فانذ توضيح فرمايد ؟(0)
-2-چرا ما مسلمانان در نماز در آيه ي اهدناالصراط المستقيم به صورت جمعي دعا ميكنيم و از ضمير جمع استفاده مي نمائيم ؟(0)
-1- در آيه مباركه { انا انزلناه في ليله القدر } ضمير «ه » در انزلناه به كجا بر مي گردد و استناد آيه به انزال قرآن در كجاي آن مي باشد ؟(0)
-- چرا در قرآن « فيه هدي للمتقين » آمده پس غير متقين چگونه به هدايت برسند ؟(0)
-آيا در مورد عمر و ابوبكر آيه اي در قرآن وجود دارد؟(0)
-فصيح ترين آيه قرآن كدام است؟
(0)
-مقصود از اين آيه كه: «محمّد پدر هيچ يك از مردان شما نيست» چيست؟
(0)
-آيات مختلفي كه بيانگر خلقت انسان است و مثلاً در برخي از آنها خلقت انسان از خاك و در برخي از آب دانسته شده است، چگونه توجيه مي شود؟
(0)
-آيا اين كه در قرآن آمده است: «لن يصيبنا اِلاّ ما كتب الله لنا;(1) هيچ حادثه اي براي ما رخ نمي دهد مگر آنچه خداوند برايمان مقدّر كرده است.» با اختيار انسان سازگار است؟
(0)

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:47223 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:23

ميخواستم اطلاعات دقيقي دربارة آن حادثه معجزه گونه كه در داخل كشتي در دريا پس از هتك حرمت قرآن، اتفاق افتاد، برايم بنويسيد، لطفاً اگر نمونههاي مشابهي از اين معجزات وجود دارد، چند نمونه از آن را برايم بفرستيد.

به اسناد حكايت ياد شده دست نيافتيم، ولي نمونهاي ديگر را از مجازاتهاي الهي كه گريبانگير حرمت شكنان شده است، نقل كرده و آگاهي بيشتر را به مراجعه به آن كتاب و ديگر منابع وا ميگذاريم.

آية اللّه شهيد دستغيب در كتاب گناهان كبيره(ج 2، ص 380، انتشارات جامعه مدرسين.) به نقل از كتاب گلزار اكبري، گلشن 51، نقل فرموده كه ابوالوفأ هروي حكايت ميكند: من در مجلس پادشاه قرآن ميخواندم و ايشان استماع نمينمودند و سخن ميگفتند. پيغمبر6 را به خواب ديدم كه رنگ مباركش متغيّر بود، فرمود: أ تقرء القرآن بين يدي قوم و هم يتحدثون و لا يستمعون و انك لا تقرء بعد هذا ما شأ اللّه; آيا قرآن را براي كساني ميخواني كه با هم سخن ميگويند و آن را استماع نميكنند، و تو به سبب رعايت ادب نكردنت بعد از اين نتواني خواند، مگر آنچه خدا بخواهد.

بعد از آن بيدار شدم و گنگ شده بودم; امّا چون فرموده بود الا ما شأ اللّه اميد داشتم كه زبانم آخر خواهد گشود تا مدت چهار ماه در همان محلّي كه آن خواب را ديده بودم باز رسول خدا6 را در خواب ديدم، فرمود: قد تبت حتماً توبه كردهاي! گفتم: بلي يا رسول اللّه!6 فرمود: من تاب اللّه عليه; هر كه به خدا رجوع كند، خدا هم به مغفرت به او رجوع خواهد كرد. بعد فرمود: زبان بيرون آور! و با انگشت سبحة خود زبان مرا مسح كرد و فرمود: اذا كنت بين يدي قوم تقرء كلام اللّه فاقطع قرائتك حتي يسمعوا كلام رب الفرة; يعني هرگاه نزد قومي قرآن ميخواني، پس ترك كن قرائت را تا زماني كه به قرآن گوش دهند، و چون بيدار شدم زبانم گشوده بود.

يادآور ميشويم كه قرآن كريم در آيه 284 سورة اعراف ميفرمايد: وَإِذَا قُرِئَ الْقُرْءَانُ فَاسْتَمِعُواْ لَهُو وَأَنصِتُواْ لَعَلَّكُمْ تُرْحَمُون

نمونهاي ديگر

اظهارات يكي از نظاميان ترك دربارة زلزلة تركيه

نشرية اردني شيحان در تاريخ ششم دسامبر 1999 برابر با 16 آذر، در بخش خبري خود اقدام به درج بخشهايي از سخنان عبدالمنعم ابوزنط، از نمايندگان اسلامگراي اردن نمود كه در مسجد مصعب بن عمير، در استان مادبا در رابطه با علت وقوع زلزله در تركيه ايراد كرده بود.

به نوشته نشريه شيحان عبدالمنعم در اين جلسه سخنراني به صراحت اعلام كرد كه علت وقوع زلزله تركيه، برپايي مجلس رقصي در يك پايگاه نظامي تركيه واقع در سواحل درياي مديترانه بوده كه در اين مجلس گروهي از ژنرالها و بلند پايگان نظامي اسرائيلي، آمريكايي و تركيهاي حضور داشتند. در اثنأ اين مجلس رقص و پايكوبي، يك نظامي عاليرتبه تركيهاي، قرآني را به دست گرفته و در حال مستي شروع به پاره كردن و پرتاب آن به زير پاي رقاصهها نمود و با نعرهاي مستانه گفت: كجاست خدايي كه قرآن را حفظ كند؟

نشريه صبح كه اين خبر را نقل كرده است در ادامه مطلب ميافزايد: به دنبال درج اين خبر، مردم اردن در تماس با مسؤولان نشريه شيحان خواستار انجام گفت و گوي نشريه با ابوزنط شدند تا اين رخداد به صورت مشروحتري بازگو شود.

عبدالمنعم ابوزنط در اين گفت و گو به نقل از يكي از افسران مسلمان تركيه كه از حادثه زلزله جان سالم به در برده است، اعلام كرد: در مراسمي كه به مناسبت بازنشستگي گروهي از نظاميان عاليرتبه تركيهاي در يكي از پايگاههاي دريايي تركيه بر پا گرديد، تعدادي از نظاميان عاليرتبه اسرائيل و آمريكايي به همراه يك گروه از خوانندگان و نوازندگان مشهور اسرائيلي در مجلس حضور يافته بودند. در اثنأ اين مراسم يكي از ژنرالهاي ارتش تركيه درخواست قرآن از يكي از سرهنگهاي حاضر در جلسه كرد. سرهنگ پس از آوردن يك جلد از كلام اللّه مجيد، به دستور ژنرال تركيه مكلف به خواندن آياتي از قرآن شد. سرهنگ در آن جلسه شروع به تلاوت آياتي كرد سپس ژنرال تركيهاي از او خواست تا به تفسير آيات قرائت شده بپردازد كه در اين ميان، سرهنگ به دليل عدم آشنايي با معارف و معاني كلام وحي، از ترجمه و تفسير آيات مزبور عذرخواهي كرد. در اين هنگام ژنرال تركيهاي با عصبانيت در حالي كه نعره ميزد: كجاست كسي كه اين قرآن را نازل كرده و در كتابش گفته: ما قرآن را فرستاديم و ما آن را محافظت خواهيم كرد؟ بيايد و از كتابش دفاع كند! قرآن را از سرهنگ گرفته و شروع به پاره كردن صفحات و اوراق قرآن كرده و آنها را زير پاي رقاصههاي حاضر در مجلس ريخت.

ابوزنط در ادامه اين گفت و گو اظهار داشت: سرهنگ حاضر در مجلس، در اين هنگام دچار ترس و اضطراب شديد به سرعت از مجلس خارج شد و خود را به بيرون پايگاه نظامي رساند كه در اين هنگام مشاهده ميكند عذاب الهي در حال نزول است.

اين سرهنگ در توصيف آن واقعه وحشتناك ميگويد:

ناگهان نور شديد قرمز رنگي را مشاهده كردم كه تمام فضاي منطقه را فرا گرفته و در يك لحظه دريا شكافته شد و همراه با انفجاري شديد شعلههاي آتش به سوي آسمان زبانه كشيد و لحظاتي بعد به دنبال زلزلهاي شديد منطقه را فرا گرفت.

اما نكته قابل توجه و تأملتر آن است كه تاكنون گروههاي تفحص و تجسس آمريكا، اسرائيل و تركيهاي نتوانستهاند اثر از بقايا اجساد نظاميان خود از اين پايگاه نظامي بيابند!

در همين حال سردبير نشريه شيحان ميگويد:

اطلاعات ديگري هم در اين ارتباط وجود دارد كه به برخي از آنها در نشريات تركيه اشاره شده است.

در پايان اين گفت و گو، شيخ ابوزنط در توصيف اين سرهنگ تركيهاي كه از اين عذاب الهي جان سالم به در برده، ميگويد:

سرهنگ مذكور كه داراي تحصيلات عاليه ميباشد به جهت حفظ جان خود و رعايت مسائل امنيتي و ترس از حكومت لائيكها، حاضر به معرفي خود در محافل عمومي نشده است. در عين حال، افراد آگاه و مُطَّلعي كه به اين پايگاه نظامي رفت و آمد داشته، ميگويند:

تعداد نيروهاي حاضر دراين پايگاه اعم از سربازان، گارد حفاظت، فرماندهان و گروههاي رقاصه، حدود سه هزار نفر بودهاند كه تمامي آنها در ميان شعلههاي عذاب سهمناك الهي معدوم شدهاند.

شيخ ابوزنط سخنان خود را با قرائت آيهاي از كلام وحي به پايان برد كه فرمود: وَ إِذَآ أَرَدْنَآ أَن نُّهْلِكَ قَرْيَةً أَمَرْنَا مُتْرَفِيهَا فَفَسَقُواْ فِيهَا فَحَقَّ عَلَيْهَا الْقَوْلُ فَدَمَّرْنَـَهَا تَدْمِيرًا ;(اسرأ،16) هنگامي كه ما بخواهيم ساكنان شهري را به هلاكت برسانيم به سرمستان از پول و مقام و شهرت آنان امر ميكنيم كه به فسق و فجور بپردازند، آنگاه وعدة عذاب الهي محقق ميشود كه آن شهر را در هم ميپيچيم.

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.